تحلیل ارز دیجیتال

احتمال افزایش قیمت دوج‌کوین (DOGE)، شیبا (SHIB) و پپه (PEPE) در نیمه دوم سال ۲۰۲۴!

ثبت نام در باماتتر

در چند ماه گذشته، میم‌کوین‌ها (Meme coins) توجهات را به خود جلب کرده‌اند، در حالی که ارزش توکن‌های اصلی مانند دوج‌کوین (Dogecoin) و شیبا (Shiba Inu coin) اینو تقریباً بدون تغییر باقی مانده است , با وجود عملکرد مناسب توکن‌هایی مانند ویف (WIF) و BOME، احتمال تداوم سلطه آن‌ها همچنان بالاست.

از زمان تقویت بازار رمزارزها و آغاز روند صعودی، ارزش میم‌کوین‌ها به سرعت دچار نوسان شده است. در میان تمام توکن‌ها، ویف، فلوکی (FLOKI) و BOME بیشترین استحکام را از خود نشان داده‌اند و پپه (PEPE) و بونک (BONK) نیز روندی مشابه را دنبال می‌کنند.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) منتظر ورود حجم قابل توجهی از خرید هستند، چرا که هر دوی این توکن‌ها فاقد نوسانات لازم بوده‌اند. در ادامه، به بررسی چشم‌انداز قیمت DOGE و SHIB در نیمه دوم سال جاری می‌پردازیم.

تحلیل قیمت دوج‌کوین

قیمت دوج‌کوین پس از روند نزولی شدید چند روزه، در ابتدای سال روندی صعودی به خود گرفت. با این حال، تأثیر گاوها همچنان بر این توکن مشهود است و روند تا زمان اتمام معاملات سه ماهه، اندکی امیدوارکننده به نظر می‌رسد. گاوها در تلاش‌اند تا قیمت را بالای سطح حمایتی مقاومتی کلیدی در ۰.۱۲۷۴ دلار نگه دارند. در صورت حفظ روند صعودی برای چند ساعت آینده، انتظار می‌رود قیمت DOGE در ادامه سال ۲۰۲۴ روندی صعودی را حفظ کند.

نمودار قیمت دوج‌کوین
نمودار قیمت دوج‌کوین

نمودار هفتگی نشان می‌دهد که این توکن با یک جهش سهموی، سطوح بالای ۰.۲ دلار را پس گرفته است. اگرچه قیمت در حال تجربه یک عقب‌نشینی جزئی است، اما گاوها همچنان بر بازار تسلط دارند و به همین دلیل، انتظار می‌رود قیمت سطوح از دست‌رفته را بازپس گیرد. شاخص قدرت نسبی (RSI) نشانه‌هایی از یک جهش مثبت را نشان داده است، اما هنوز تایید نشده است.

بنابراین، اگر قیمت DOGE بتواند معاملات ماهانه را بالای ۰.۱۲۷۴ دلار به پایان برساند، انتظار می‌رود شاهد افزایش قیمت به بالای ۰.۲۲ دلار باشیم، در غیر این صورت، ممکن است قیمت به نزدیک ۰.۱ دلار کاهش یابد و سپس شاهد یک جهش صعودی به بالای ۰.۲ دلار باشیم.

تحلیل قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو با وجود فشارهای صعودی مداوم، احتمال زیادی برای یک افت شدید قیمتی نشان می‌دهد. روند فعلی این توکن شبیه به الگوی قبلی است و در صورت تکرار این الگو، بیم آن می‌رود که قیمت SHIB بیش از ۴۰ درصد کاهش یابد و در ادامه درون یک محدوده باریک تثبیت شود. همچنین، حجم معاملات به شدت افت کرده است که نشان‌دهنده فشردگی شدید در این توکن و احتمال وقوع نوسانات قیمتی قابل توجه در آینده نزدیک است.

نمودار قیمت شیبا اینو
نمودار قیمت شیبا اینو

بررسی نمودار نشان می‌دهد که قیمت SHIB در حال آماده شدن برای یکی از دو سناریو است: یا یک عقب‌نشینی مناسب به سمت سطح حمایتی محلی، و یا صعود و تثبیت درون یک محدوده باریک.

شاخص میانگین جهت‌دار (DMI) با نزدیک شدن سطوح +Di و -Di، از احتمال یک گذر نزولی و تایید روند نزولی حمایت می‌کند. با وقوع این رویداد، قیمت با افت قابل توجهی مواجه شده و پایین‌تر از سطح ۰.۰۰۰۰۱ دلار سقوط کرده است که این امر باعث جذب نقدینگی قابل توجهی به این پلتفرم شده است.

این نقطه می‌تواند فرصتی برای افزایش قیمت SHIB و بازپس‌گیری سطوح فعلی باشد، اما برای عبور از ۰.۰۰۰۰۳۵ دلار، نیاز به ورود سریع و گسترده طرفداران شیبا اینو به بازار است که می‌تواند سناریوی نزولی را باطل کند.

منبع: coinpedia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا