تحلیل ارز دیجیتال

پایان سلطه میم کوین‌ها بر ارزهای دیحیتال

ثبت نام در باماتتر

بازار ارزهای دیجیتال شاهد پدیده فرار معامله‌گران از میم‌کوین‌ها (Memecoins) است. این دارایی‌های دیجیتال که با الهام از شوخی‌های اینترنتی شکل گرفته‌اند، پس از دوره‌ای از افزایش سرسام‌آور قیمت، با اصلاحی شدید مواجه شده‌اند.

فروپاشی هیجان در بازار میم‌کوین‌ها

علاقه‌ی سرسام‌آور به میم‌کوین‌ها سرانجام به دلزدگی و فرار معامله‌گران از این بازار منجر شده است. پس از دوره‌ای از رشد و افزایش نجومی ارزش این رمزارزها، ریزشی بزرگ بازار را دربرگرفت.

بر اساس داده‌های سانتیمنت، میم‌کوین‌ها در ماه ژوئن معادل دوره ۳۰ روزه منتهی به ۱۰ تیر حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. عواملی همچون فروش گسترده‌ی بیت‌کوین (Bitcoin) توسط دولت‌های آلمان و آمریکا و همچنین بازپرداخت بدهی‌های صرافی Mt. Gox در این روند نزولی نقش داشته‌اند.

ارزهای دیجیتال پیشرو در این حوزه نظیر داگ ویف هت (WIF)، شیبا اینو، برت (BRETT) و موگ (MOG) نیز افت قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

  • داگ ویف هت: کاهش ۶۱ درصدی از فروردین ماه
  • دوج‌کوین (DOGE): کاهش ۵۰ درصدی نسبت به بالاترین قیمت سال
  • شیبا اینو (SHIB): کاهش ۵۷ درصدی نسبت به اوج قیمتی
  • برت (BRETT) و موگ کوین (MOG): کاهش ۳۰ درصدی

معامله‌گران باتجربه می‌دانند که ارزش بازار پایین میم کوین‌ها، آن‌ها را در برابر نوسانات بازار آسیب‌پذیرتر می‌کند. با کاهش امید به بازگشت روند صعودی، بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سود خود را تثبیت کنند یا از زیان‌های بیشتر جلوگیری نمایند. حتی Ali Charts، تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال، احتمال پایان چرخه‌ی صعودی میم‌کوین‌ها و ورود بازار به فاز رکود را مطرح کرده است.

نمودار قیمت میم کوین‌ها
نمودار قیمت میم کوین‌ها

تاثیر راه‌اندازی توکن‌های افراد مشهور

در همین حال، محبوبیت روزافزون پلتفرم پامپ فان مبتنی بر بلاک‌چین سولانا (Solana) که بر عرضه‌ی توکن‌های مرتبط با افراد مشهور تمرکز دارد، نقش مهمی در افول میم‌کوین‌های سنتی ایفا کرده است.

این توکن‌های جدید با جلب توجه معامله‌گران، نقدینگی را از پروژه‌های موجود خارج کرده‌اند. پلتفرم پامپ.فان امکان ایجاد سریع توکن‌های جدید را فراهم آورده و بدین ترتیب، رقابت را در بازار افزایش داده و توجه به میم‌کوین‌های تثبیت‌شده را کاهش داده است.

با فروکش کردن هیجان اولیه و افزایش نگرانی‌ها پیرامون نوسانات بی‌کنترل، سرمایه‌گذاران در حال حاضر به سمت فرصت‌هایی با ثبات و نوآوری بیشتر در دنیای ارزهای دیجیتال سوق پیدا می‌کنند. این امر به معنای ترک و رها کردن میم‌کوین‌هاست.

با این وجود، برخی از معامله‌گران همچنان خوش‌بین باقی مانده‌اند. طبق داده‌های IntoTheBlock، بیش از ۷۰ درصد از صاحبان دوج‌کوین، پپه (Pepe) و فلوکی علیرغم افت اخیر قیمت، همچنان در سود هستند.

با این حال، احتیاط در این زمینه ضروری است چرا که در دنیای میم‌کوین‌ها، چرخش‌های بازار می‌تواند به سرعت و به همان شدت که صعودی هستند، نزولی نیز باشند.

منبع: cointribune

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا