تحلیل ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت نات کوین؛ NOT سقف قیمتی جدید ثبت می‌کند؟!

ثبت نام در باماتتر

تحلیل قیمت نات کوین نشان از خوش بینی قابل توجه سرمایه گذاران نسبت به آینده این ارز دیجیتال دارد. بر اساس داده ها، میزان سفارشات باز (Open Interest) برای نات کوین با رشدی ۲.۴ درصدی روبرو بوده است و جالب تر اینکه، ۶۹ درصد از این سفارشات از نوع خرید (Long) هستند. این ارقام نشان دهنده ی خوش بینی عمیق سرمایه گذاران به جهش مجدد نات کوین به سمت قله‌های جدید قیمتی است.

با این حال، نباید فراموش کرد که قیمت نات کوین در طول ساعات کاری اروپا روز سه شنبه، پس از افت ۴.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۰۱۳۹۸ دلار رسید. این کاهش با افت ۱۴ درصدی در حجم معاملات ۲۴ ساعته توکن بازی محور مبتنی بر TON همراه بود. با وجود این، الگویی صعودی در حال شکل گیری است و در صورت شکسته شدن روند قیمتی فعلی، نات کوین ممکن است رکورد قیمتی خود را بشکند.

صعود نات کوین به سمت ۰.۰۳۷ دلار

نمودار قیمت نات کوین
نمودار قیمت نات کوین

قیمت نات کوین طی دو هفته گذشته در یک روند خنثی با حجم معاملات پایین قرار داشته است. با این وجود، این ارز دیجیتال به هیچ وجه از دور خارج نشده است، چرا که سطح حمایتی قابل قبولی در حدود ۰.۰۱۳۶ دلار طی ۱۴ روز گذشته برای آن شکل گرفته است.

بررسی نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت نات کوین در حال حاضر زیر میانگین های متحرک ساده ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه قرار دارد و شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) آن نیز با عدد ۴۳، زیر سطح میانه قرار گرفته است. این دو شاخص نشان می دهند که قیمت نات کوین در حال حاضر در وضعیت صعودی قدرتمندی قرار ندارد.

با توجه به اینکه نات کوین در حال حاضر در پایین ترین نقطه محدوده نوسان خود قرار دارد، پتانسیل قابل توجهی برای حرکت به سمت بالا وجود دارد. بر همین اساس، اگر فشار خریدندگان همچنان ادامه یابد، قیمت نات کوین ممکن است با رشدی ۱۸ درصدی به ۰.۰۱۷۷۸ دلار برسد که حداکثر مقدار محدوده نوسان آن به شمار می رود.

تحلیل قیمت Notcoin
تحلیل قیمت Notcoin

با نگاهی کلان تر، چشم انداز دیگری از روند صعودی Notcoin قابل مشاهده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر در یک گوه نزولی یک ماهه قرار دارد و به انتهای آن نزدیک می شود. در صورت شکسته شدن این گوه، قیمت نات کوین ممکن است شاهد جهشی ۱۰۹ درصدی و رسیدن به ۰.۰۲۹۴ دلار، یعنی بالاترین قیمت سال گذشته خود، باشد.

علاوه بر این، سطح قیمت فعلی کاملاً با سطح اصلاحی ۰.۶۱۸ فیبوناچی مطابقت دارد که بر استحکام ساختار حمایتی موجود می افزاید. جهشی از این نقطه می تواند قیمت نات کوین را به سطح اکستنشن ۰.۲۷ فیبوناچی در حدود ۰.۰۳۸ دلار برساند که در واقع شکستن رکورد قیمتی آن به شمار می رود. این سناریو معادل افزایشی ۱۷۰ درصدی نسبت به قیمت فعلی خواهد بود.

علیرغم کاهش حجم معاملات، خوش بینی سرمایه گذاران همچنان پابرجاست

با وجود کاهش حجم معاملات، داده های وبسایت Coinalyze نشان می دهد که میزان سفارشات باز نات کوین در ۲۴ ساعت گذشته با رشدی ۲.۴۹ درصدی روبرو بوده است و نکته قابل توجه اینکه، ۶۹ درصد از این سفارشات در صرافی های مختلف از نوع خرید هستند. این امر بدین معناست که اکثر معامله گران در انتظار جهش قیمتی، اقدام به انباشت نات کوین کرده اند.

آیا نات‌کوین می‌تواند در برابر رقبای جدید رشد کند؟

در حالی که نات‌کوین در حوزه‌ی بازی و میم کوین‌ها موفقیت چشمگیری کسب کرد، اما به راه افتادن پروژه‌‌های مبتنی بر کسب درآمد از طریق کلیک (Tap-to-Earn) بر بستر TON، این نگرانی را به وجود آورده که شاید اعضای جدید از نات‌کوین پیشی بگیرند. برای نمونه، همستر کامبت (Hamster Kombat) هم‌اکنون ۱۵۰ میلیون کاربر و ۴۶ میلیون کاربر فعال روزانه (DAU) دارد و تپ‌سواپ (Tapswap) نیز با ۵۰ میلیون کاربر و ۱۷ میلیون DAU، رقیبی جدی به شمار می‌رود.

نات‌کوین با چالش حفظ جایگاه خود به عنوان برترین پروژه‌ی بازیِ مبتنی بر کسب درآمد در تلگرام مواجه است. برای مقابله با این چالش، توسعه‌دهندگان نات‌کوین اقدام به معرفی ماموریت‌های کسب درآمد کرده‌اند و اخیراً نیز ۲۱۰ میلیون توکن NOT به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار سوزانده‌اند.

با توسعه‌ی مستمر، نات‌کوین همچنان می‌تواند به عنوان بزرگترین پروژه‌ی بازی مبتنی بر کسب درآمد در تلگرام باقی بماند.

جمع‌بندی

تحلیل قیمت نات‌کوین نشان‌دهنده‌ی پتانسیل این ارز دیجیتال برای عبور از بالاترین قیمت ثبت‌شده‌ی گذشته (ATH) است، البته این امر وابسته به شرایط خاص بازار می‌باشد. نات‌کوین به عنوان توکنی برجسته در شبکه‌ی TON، همچنان با توجه به اشتیاق و مشارکت جامعه‌ی کاربری خود، نظر سرمایه‌گذاران را در حوزه‌ی رو به رشد بازی و میم‌کوین‌ها (Meme coins) به خود جلب می‌کند.

منبع: coingape

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا