تحلیل ارز دیجیتال

۳ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیرنظر بگیرید + تحلیل رایگان

ثبت نام در باماتتر

این هفته بازار ارزهای دیجیتال روند غیر منتظره‌ای طی کردند و همین روند باعث پدید آمدن موقعیت‌های خرید و فروش زیادی شده است و سه رمزارز در این بین در شرایط خاصی قرار دارند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت.

نیمه اول سال ۲۰۲۴ به پایان رسید و این دوره به معنای واقعی کلمه، تجربه‌ای تمام عیار در حوزه ارزهای دیجیتال بود. در این مدت، بیت‌کوین (Bitcoin) به بالاترین سطح قیمتی خود در تمام دوران دست یافت، اتریوم (Ethereum) تحت تاثیر شایعات صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) قرار گرفت و آلت‌کوین‌ها (Altcoins) شاهد رشد و ریزش‌های غیرمنتظره‌ای بودند.

هفته‌ای که گذشت، شاهد نوسانات قیمتی با روند صعودی و نزولی همزمان بود. قیمت بیت‌کوین از مرز ۶۰ هزار دلار عبور کرد و به ۶۲ هزار دلار رسید. ETH با ابهاماتی روبرو بود و از آن طرف در حالی که میم‌کوین‌های جدید سروصدا به پا کردند، بخش‌های تازه‌ای مانند توکن‌های هوش مصنوعی (AI) و دارایی‌های دیجیتال دنیای واقعی (RWA) در حال ظهور هستند.

توجه: این یک پیشنهاد سرمایه گذاری و مالی نیست.

بازار با وجود نوسانات، همچنان بازدهی خوبی به همراه دارد. بنابراین، شناسایی پروژه‌هایی که توانایی مقاومت در برابر اصلاحات قیمتی و بازگشت به روند صعودی را دارند، بسیار حائز اهمیت است. با توجه به این نکات، لیست ارزهای دیجیتال منتخب ما برای هفته آینده به شرح زیر است:

کسپا (KAS)

بلامچین اثبات کار کسپا (Kaspa) با نماد KAS، در زمان نگارش این متن، از ۰.۱۴۹ دلار به ۰.۱۸ دلار رسیده است که نشان‌دهنده رشدی ۲۲ درصدی است. همسو با عملکرد این هفته، این دارایی دیجیتال فراتر از تمامی میانگین‌های متحرک بلندمدت حرکت کرده است و احساسات بازار نسبت به آن همچنان قدرتمند باقی مانده است.

نوسانگر شگفت‌انگیز (AO) میله‌های قرمز را در هیستوگرام نشان می‌دهد که ممکن است منجر به اصلاح کوتاه‌مدت در نزدیکی مقاومت ۰.۱۸۳ دلار شود. با این حال، چشم‌انداز هفته آینده به طور قابل توجهی بالاتر از ۰.۲۵ دلار به نظر می‌رسد.

نمودار قیمت کسپا
نمودار قیمت کسپا

علاوه بر این شاخص Elder-Ray مقادیر مثبتی را ترسیم می‌کند که نشان‌دهنده حرکت صعودی در آینده است. این شاخص به ترتیب قدرت خریداران و فروشندگان را در معیارهای مثبت و منفی نشان می‌دهد.

برت (BRETT)

برت به عنوان برترین میم‌کوین (Meme coin) شبکه Base، از زمان عرضه، مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است. این ارز دیجیتال در ۷ روز اخیر از کف ۰.۱۲۷۸ دلار به قیمت لحظه‌ای ۰.۱۶ دلار بازگشت داشته است که افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد. تنها در روز سه‌شنبه، برت با افزایش ۳۶ درصدی به ۰.۱۷ دلار رسید و پس از آن، با اصلاح جزئی در روزهای بعد، اکنون به فاز تثبیت قیمت وارد شده است.

معیارهای قیمت فعلی، صعودی به سمت سد ۰.۱۷ دلار هستند.

با وجود تمام تحرکات مثبت قیمت، برت هرگز به ۰.۲ دلار نرسیده است و بالاترین قیمت ثبت شده آن ۰.۱۹۲ دلار است. جهش به بالای ۰.۲ دلار، دستاوردی روانی محسوب می‌شود.

تیم برت در حال انجام اقدامات اساسی قابل توجهی است، مانند فهرست شدن اخیر در صرافی SuperEx و راه‌اندازی احتمالی SeamlessFi که ممکن است خریداران را تحت فشار قرار دهد.

نمودار BRETT/USDT، فاز تثبیت قیمت را پیش‌بینی می‌کند، در حالی که قیمت بالاتر از همه میانگین‌های متحرک قرار دارد، اما شاخص‌های تکنیکال نزولی هستند. مکد (MACD) بالاتر از هیستوگرام اما پایین‌تر از خط روند قرار دارد که نشان‌دهنده خنثی شدن است.

نمودار قیمت Brett
نمودار قیمت Brett

علاوه بر این، شاخص تمساح (Alligator) نشان می‌دهد که خطوط روند با هم نزدیک‌تر می‌شوند و خطوط سبز و قرمز در یک مکان قرار دارند. به نظر می‌رسد برت در حال حاضر در حالت انتظار است تا قیمت در جهت گیری صعودی یا نزولی حرکت کند و در هفته آینده سود حاصل شود.

آکاش نتورک (AKT)

هفته جاری سرمایه‌گذاران به آکاش نتورک اعتماد نشان دادند و ضعف فروشندگان باعث شد قیمت از ۲.۷۱ دلار به ۳.۶۴ دلار افزایش یابد که رشدی ۳۴ درصدی طی ۴ روز را نشان می‌دهد. ثبات قیمتی بالای ۳.۶۰ دلار قابل مشاهده است و به نظر می‌رسد سودگیری کاهش یافته است.

قیمت توکن AKT در حال حاضر از میانگین‌های متحرک ساده (SMA) و نمایی ۳۰ روزه (EMA) دفاع می‌کند، هرچند برای مدتی به زیر آن‌ها سقوط کرده بود. عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، نویدبخش یک روند صعودی قوی خواهد بود. در مقابل، اگر جهت قیمت تغییر کند و به ۲.۷۵ دلار سقوط کند، فروشندگان ممکن است قیمت را به سطح ۲ دلار نیز کاهش دهند.

نمودار قیمت آکاش نتورک
نمودار قیمت آکاش نتورک

شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح ۴۴ قرار دارد که نشان‌دهنده روند کند شدن خروج از موقعیت‌های فروش بیش از حد است. همچنین، تقاطع طلایی شاخص مکد (MACD) نشانه‌ای از تقویت روند صعودی به شمار می‌رود.

منبع: coinpedia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا