تحلیل ارز دیجیتال

جهش ۱۷ درصدی قیمت ریپل (XRP)؛ فرصت خرید طلایی؟

ثبت نام در باماتتر

قیمت XRP، ارز دیجیتال بومی شرکت ریپل، با رشدی بیش از ۱۸ درصدی در طول هفته گذشته مواجه شده است. ریپل (XRP) با این افزایش قیمت موفق به عبور از مقاومت کلیدی ۰.۵ دلار گردید.

این تحول قابل توجه، جرقه مباحثاتی را در مورد دلایل احتمالی این جهش قیمتی زده است. همچنین، جامعه ارزهای دیجیتال، از جمله وکیل طرفدار XRP، آقای بیل مورگان، به افزایش قابل توجه قیمت (که امروز بیش از ۱۲ درصد بوده است) واکنش نشان داده اند.

چرا قیمت ریپل در حال افزایش است؟

عوامل زیادی وجود دارند که بر قیمت ریپل (XRP) تاثیر گذار هستند. این عوامل چه مربوط به خود بازار ارزهای دیجیتال باشد و چه مربوط به سیاست‌گذاری‌های یک سازمان دخیل باعث کاهش و یا افزایش  قیمت XRP می‌شوند.

صندوق‌ های قابل معامله در بورس (ETF) ریپل

اخیراً بحث و تبادل نظر در مورد صندوق‌ های قابل معامله در بورس XRP (ETF) جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. برای درک بهتر موضوع، لازم به ذکر است که بازار بورس کالای شیکاگو (CME) اخیراً معرفی نرخ های مرجع جدید و شاخص های بلادرنگ برای این ارز دیجیتال را اعلام کرده است. این اقدامات، گمانه زنی ها در مورد راه اندازی احتمالی یک صندوق قابل معامله در بورس XRP را تقویت کرده است.

علاوه بر این، آقای برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، از این پیشرفت استقبال کرده و آن را “اولین گام به سمت محصولات رمزنگاری نهادی” خوانده است. همچنین، با توجه به هیجان اخیر در بازار صندوق های قابل معامله در بورس و انتظار برای راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم (Ethereum) در ایالات متحده در هفته آینده، بازار در حال رصد پتانسیل راه اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس برای ارز دیجیتال ریپل است.

پرونده حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

پرونده حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز توجه قابل توجهی را در بازار به خود جلب کرده است. اخبار جدید XRP امروز، با اعلام برگزاری جلسه ای “با حضور محدود” توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاریخ ۸ تیر ۱۴۰۳، منجر به ایجاد گمانه زنی هایی در بازار شده است.

به گفته جامعه XRP، این جلسه می تواند بر روی دستیابی به توافق احتمالی در نبرد حقوقی جاری ریپل متمرکز باشد. علاوه بر این، خاتمه یافتن تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در مورد چندین پروژه ارز دیجیتال مانند Paxos، Hiro و سایرین، اخیراً خوش بینی بازار را افزایش داده است. این اقدامات می تواند اعتماد جامعه به قیمت XRP را نیز تقویت کرده باشد.

یک سال از حکم دادگاه می گذرد

همانطور که اخیراً مدیران شرکت ریپل در پلتفرم ایکس (X) اشاره کرده اند، ۲۳ تیر تاریخ مهمی برای این شرکت به شمار می رود. برای درک بهتر موضوع، لازم به ذکر است که قاضی آنالیسا تورس در تاریخ ۲۳ تیر سال قبل رأی داد که XRP یک اوراق بهادار نیست، حکمی که سروصدای زیادی در کل بازار ارزهای دیجیتال به پا کرد.

بسیاری از مدیران ریپل، از جمله استوارت آلدروتی، مدیر ارشد حقوقی، و برد گارلینگهاوس، مدیرعامل، اخیراً با خوش بینی این رویداد تاریخی را جشن گرفته اند. گارلینگهاوس در یک پست اخیر در ایکس (X) بیان کرد:

“سیزدهم جولای ۲۰۲۳ (معادل ۲۳ تیر ۱۴۰۲) – آن روز برای ریپل و کل صنعت، روز بسیار خوبی بود. و برای من شخصاً، یک خاطره ماندگار!”

این خوش بینی در رابطه با پرونده حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ممکن است به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در امروز نیز کمک کرده باشد، به طوری که قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.

تحلیل قیمت ریپل

خوش بینی های اخیر، نویدبخش رشد بیشتر قیمت XRP است. طبق یک تحلیل قیمت اخیر توسط کوین گپ مدیا، XRP پتانسیل رسیدن به قیمت ۵ دلار را در بازار صعودی سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ دارد.

در همین حال، افزایش اخیر از چشم بیل مورگان، وکیل طرفدار XRP، که قبلاً طرفدار خرید در زمان افت قیمت (buy-the-dip) بوده است، دور نمانده است. او در یک پست قبلی در ایکس (X) گفته بود که با کاهش قیمت به ۰.۴ دلار در اوایل این ماه، سکه های بیشتری به سبد خود اضافه کرده است. علاوه بر این، او همچنین گفته بود که در صورت کاهش بیشتر قیمت، خرید بیشتری انجام خواهد داد.

با این حال، او امروز با به اشتراک گذاشتن نمودار قیمت فعلی در ایکس (X)، از تصمیم قبلی خود ابراز رضایت کرد و گفت که “خوشحال” است. در زمان نگارش این متن، قیمت XRP بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته و از سطح ۰.۵۱ دلار عبور کرده است. طی هفت روز گذشته، قیمت XRP حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است.

طبق داده های کوین گلس، موقعیت های باز اپن اینترست آتی XRP بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است، که نشان دهنده روند صعودی حاکم بر بازار است. علاوه بر این، حجم معاملات این ارز دیجیتال نیز در یک دوره ۲۴ ساعته، امروز بیش از ۷۳ درصد افزایش یافته و به ۲.۰۲ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: coingape

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا