اخبار ارز دیجیتال

افت ۱۴ درصدی قیمت پپه با فروش نهنگ‌ها

ثبت نام در باماتتر

بازار ارز دیجیتال پپه (PEPE) با جابه‌جایی‌های کلان توسط نهنگ‌ها و اصلاح ۱۴ درصدی قیمت آن در طول هفته، شاهد شکل‌گیری احساسات نزولی در میان فعالان این حوزه شده است.

در همین راستا، فروش گسترده ۹ تریلیون توکن پپه توسط یک نهنگ که به تازگی از صرافی بای بیت (Bybit) خریداری شده بود، بر ابهامات موجود در بازار دامن زد.

با این حال، طبق داده‌های دیگر، استیک شدن ۲ تریلیون توکن پپه در صرافی سوفون (Sophon) نیز گزارش شده است که منجر به گمانه‌زنی در مورد دلایل احتمالی این اقدام شده است. در ادامه، با بررسی عمیق‌تر آمار فعلی بازار پپه، چشم‌انداز عملکرد آن در آینده نزدیک را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

جابه‌جایی‌های کلان و نگرانی سرمایه‌گذاران

بر اساس داده‌های آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، یک نهنگ اقدام به استیک کردن ۲ تریلیون توکن پپه به ارزش ۱۸.۴۲ میلیون دلار در پروژه بلاکچینی سوفون کرده است. این نهنگ موفق شده بود تا این توکن‌ها را تنها با مبلغ ۲.۳۳ میلیون دلار در سال گذشته خریداری نماید و اکنون از سود بالقوه‌ای معادل ۱۶.۰۹ میلیون دلار برخوردار است. تصمیم غیرمنتظره این نهنگ برای استیک کردن توکن‌ها به جای فروش آن‌ها، موجب برانگیخته شدن کنجکاوی فعالان بازار ارز دیجیتال شده است.

همزمان، وبسایت Whale Alert در پستی اعلام کرد که شاهد انتقال عظیم ۹ تریلیون توکن پپه به ارزش ۸۲.۱۷ میلیون دلار به صرافی بای بیت بوده است. این تراکنش گسترده توسط آدرس کیف پول ۰x88a14933 انجام شده است. بر اساس گزارش دیروز کوین گپ مدیا (CoinGape Media)، همین آدرس پیش‌تر اقدام به خرید ۹ تریلیون توکن پپه از صرافی بای بیت کرده بود. این خرید و فروش‌های سنگین توکن پپه، بر ابهامات و گمانه‌زنی‌های فعالان بازار افزوده است.

در همین حال، پپه برخلاف روند کلی بازار ارز دیجیتال در روز جاری، با افت قیمت مواجه شده و در محدوده قرمز معامله می‌شود. این افت قیمت همزمان با فروش گسترده توکن‌های پپه به صرافی‌ها، که پیش‌تر به آن اشاره شد، رخ داده است. همچنین، ثبت خروج قابل توجه ۷۰۲ میلیارد توکن توسط وینترمیوت (Wintermute)، یک بازارگردان، از صرافی بایننس (Binance) در روز گذشته نیز گزارش شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که پپه بیشترین تأثیر را از این موج فروش‌ها پذیرفته است.

سقوط ۱۴ درصدی قیمت پپه

در زمان نگارش این متن، قیمت پپه با کاهش ۱.۲۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۰۰۰۰۰۹۳۶۴ دلار رسیده است. نمودار هفتگی این ارز دیجیتال، اصلاح قیمتی ۱۳.۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، کمترین و بیشترین قیمت روزانه به ترتیب ۰.۰۰۰۰۰۸۷۹۱ و ۰.۰۰۰۰۰۹۴۳۵ دلار ثبت شده است.

داده‌های کوین گلس (Coinglass) حاکی از جهش ۱۰.۱۹ درصدی در منافع اپن اینترست (Open Interest) معاملات آتی پپه به ۱۰۰.۴۶ میلیون دلار است. با این حال، حجم معاملات مشتقات با کاهش ۴۳.۳۲ درصدی به ۱.۲۵ میلیارد دلار رسیده است که نشان‌دهنده‌ی تردید و ابهام سرمایه‌گذاران نسبت به این دارایی در بازار است.

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده ۳۷ قرار گرفته است که نشان می‌دهد این دارایی در وضعیت اشباع خرید یا فروش بیش از حد قرار ندارد، اما با فشار نزولی بر قیمت مواجه است. این امر، روند ضعیف اخیر پپه را تایید می‌کند، با این حال، همچنین می‌تواند زمینه‌ساز ورود به بازار برای معامله‌گران و سرمای‌گذارانی باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری در این توکن هستند.

نمودار قیمت پپه
نمودار قیمت پپه

در صورت ادامه‌ی روند نزولی قیمت پپه، شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده‌ی اشباع فروش سقوط خواهد کرد و این امر، زمینه‌ساز جهش احتمالی قیمت در آینده خواهد شد. با توجه به این موضوع، فعالان مشتاق بازار ارز دیجیتال همچنان به رصد این میم کوین (meme coin) برای شناسایی تغییرات قیمتی در آینده ادامه می‌دهند.

منبع: coingape

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا